Post 13 lip 2015, o 15:01

Miksturki działające przez pewien czas (by Miki)

Miksturki działające przez pewien czas

Poradnik jak zrobić mikstury czasowo zwiększające statystyki,przyrost doświadczenia, dające odporności itp itd, czyli podobne do tych jakie stworzyłem w swoim modzie Insignia.

Pokażę jak stworzyć miksturę, która po użyciu zwiększy o 100% przyrost naszego doświadczenia na 90 sekund.

gwiazdka/gwiazdki tłumaczą ''co i po co'', wyjaśnienia znajdują się na końcu poradnika by nie robić zamieszania.


Zaczynamy.

Otwieramy plik Misc.txt, szukamy, dajmy na to, linijki Thawing Potion (nr 10) i kopiujemy ją (oczywiście może to być Stamina potion lub inna, lecz w tym poradniku użyjemy linijki z miksturą odtajania). Następnie jedziemy na sam doł, tworzymy nową linijkę i wklejamy tam skopiowaną Thawing Potion. Zmieniamy nazwę na Mikstura Doswiadczenia (nie używamy polskich znaków). W kolumnie code* oraz namestr wpisujemy mds. Następnie interesuje nas kolumna state**, wpisujemy tam Mikstura_doswiadczenia, w kolumnie len wpisujemy 2250.*** Dalej, w kolumnie stat1**** wpisujemy item_addexperience a w calc1***** wpisujemy 100. W spelldesx******* wpisujemy 1 a w spelldescstr******* wpisujemy opismiksturadoswiadczenia. Zapisujemy plik.

Teraz otwieramy States.txt, jedziemy na sam dół i tworzymy nową linijkę. Nazywamy ją Mikstura_doswiadczenia. W id wpisujemy kolejną liczbę (gdy w ostatniej linicje jest 184, nasza mikstura dostanie numerek 185). W overlay1******** wpisujemy aura_fanatic, w castoverlay********* wpisujemy cast_innersight a w stat********** wpisujemy item_addexperience. W eol tradycyjnie wpisujemy 0. Zapisujemy plik. Mikstura jest już praktycznie stworzona, pozostaje teraz edytować plik patchstring.tbl w którym damy miksturze nazwę oraz jej opis. By przetestować czy mikstura działa, otwieramy plik Misc.txt, w cost wpisujemy 1, w AkaraMin i AkaraMax również 1, zapisujemy, odpalamy grę, kupujemy miksturę u akary za 1 golda, pijemy i sprawdzamy czy za potworki idzie 2x więcej expa.

To tyle, pozdrawiam.


Pomoc:

* - po prostu kod itemu. możemy tu wpisać dowolne 3 litery, byleby nie powtórzyły się u innych itemów. Ja wpisałem tu mds bo to skrócik od ''Mikstura doświadczenia''.

** - tutaj wpisujemy nazwę state. Gra musi wiedzieć jakiego state użyć dla naszej miksturki.

*** - 2250 oznacza czas trwania mikstury. Dlaczego 2250? Otóż, dla kodu gry Diablo II 25=1 sekunda. 125=5 sekund itd.

**** - tutaj wpisujemy nazwę bonusu, jaki da nam miksturka. Nazwę bierzemy z pliku ItemStatCost.txt

***** - kolumna, gdzie wpisujemy wartość bonusu. 100 oznacza, że zwiększy przyrost doświadczenia o 100%

****** - jest to wartość logiczna. 1 oznacza, że przedmiot może mieć opis, 0 lub puste pole - nie może mieć.

******* - tutaj znajduje się nazwa stringu, z którego korzysta gra by wyświetlić opis miksturki w grze (po najechaniu na nią kursorem).

******** - jest to animacja, która pojawia się na czas trwania miksturki

********* - animacja, która ukazuje się po użyciu miksturki (nie mylić z poprzednią, ta ukazuje się na chwile po użyciu)

********** - tutaj wpisujemy taką samą wartość, jaką wpisaliśmy w stat1, czyli w tym wypadku po prostu item_addexperience


Autorem Tutoriala jest Miki
Motto:
Spoiler:

Grupa

Alchemic