Administrator
Posty: 294
Dołączył(a): 9 sty 2015, o 15:19
Lokalizacja: Trzebież
Płeć: Mężczyzna
Zwiększanie maksymalnej wartości affixów i suffixów
Przypomniał mi się warty uwagi element gry, który zawsze był niezbyt zbalansowany mianowicie statystyka Atakujący otrzymuje obrażenia
Maksymalna wartość zawsze wynosiła bodajże 127 na przedmiot. To zawsze było trochę mało, żeby myśleć o jakichś poważniejszych buildach pod tą statystykę dlatego warto zwiększyć jej maksymalną wartość. Do rzeczy...będziemy potrzebowali:
1. Edytora wierszy na kształt Excela. Polecam AFJ Sheet.
2. WinMPQ wraz z listą plików patcha, na którym pracujemy.
3. Plik Patch.D2.mpq
Zaczynajmy:
1. Importujemy listę plików patcha do programu WinMPQ.
2. Wypakowujemy plik ItemStatCost.txt
3. Odpalamy go przez edytor arkuszy.
4. Szukamy wiersza nr.80 z polem item_attackertakesdamage i w kolumnie Save Bits dajemy większą wartość, powiedzmy "10".
5. Zapisujemy plik i wrzucamy do katalogu gry do folderów C:/Program Files/DiabloII/data/global/excel/ lub analogicznie gdzie mamy zainstalowaną grę.
6. Grę odpalamy ze skrótu z parametrem " -direct -txt" (ze spacją przed "-direct") przykładowo "C:/Program Files/DiabloII -direct -txt"
7. Żeby przetestować można stworzyć jakiś nowy unikat z tym parametrem. Po wpisaniu liczby 10 wartość maksymalna skoczy do bodajże 2000 zamiast 127.
PS. Po modyfikacji tego pliku działać będą jedynie nowo-stworzone postacie.
PS2. Podobnie można modyfikować inne atrybuty które mają niskie wartości jak, np. Atakujący otrzymuje obrażenia od błyskawic.
Autor posta: bubr32.
Maksymalna wartość zawsze wynosiła bodajże 127 na przedmiot. To zawsze było trochę mało, żeby myśleć o jakichś poważniejszych buildach pod tą statystykę dlatego warto zwiększyć jej maksymalną wartość. Do rzeczy...będziemy potrzebowali:
1. Edytora wierszy na kształt Excela. Polecam AFJ Sheet.
2. WinMPQ wraz z listą plików patcha, na którym pracujemy.
3. Plik Patch.D2.mpq
Zaczynajmy:
1. Importujemy listę plików patcha do programu WinMPQ.
2. Wypakowujemy plik ItemStatCost.txt
3. Odpalamy go przez edytor arkuszy.
4. Szukamy wiersza nr.80 z polem item_attackertakesdamage i w kolumnie Save Bits dajemy większą wartość, powiedzmy "10".
5. Zapisujemy plik i wrzucamy do katalogu gry do folderów C:/Program Files/DiabloII/data/global/excel/ lub analogicznie gdzie mamy zainstalowaną grę.
6. Grę odpalamy ze skrótu z parametrem " -direct -txt" (ze spacją przed "-direct") przykładowo "C:/Program Files/DiabloII -direct -txt"
7. Żeby przetestować można stworzyć jakiś nowy unikat z tym parametrem. Po wpisaniu liczby 10 wartość maksymalna skoczy do bodajże 2000 zamiast 127.
PS. Po modyfikacji tego pliku działać będą jedynie nowo-stworzone postacie.
PS2. Podobnie można modyfikować inne atrybuty które mają niskie wartości jak, np. Atakujący otrzymuje obrażenia od błyskawic.
Autor posta: bubr32.