Administrator
Posty: 294
Dołączył(a): 9 sty 2015, o 15:19
Lokalizacja: Trzebież
Płeć: Mężczyzna
Miksturki działające przez pewien czas (by Miki)
Miksturki działające przez pewien czas
Poradnik jak zrobić mikstury czasowo zwiększające statystyki,przyrost doświadczenia, dające odporności itp itd, czyli podobne do tych jakie stworzyłem w swoim modzie Insignia.
Pokażę jak stworzyć miksturę, która po użyciu zwiększy o 100% przyrost naszego doświadczenia na 90 sekund.
gwiazdka/gwiazdki tłumaczą ''co i po co'', wyjaśnienia znajdują się na końcu poradnika by nie robić zamieszania.
Zaczynamy.
Otwieramy plik Misc.txt, szukamy, dajmy na to, linijki Thawing Potion (nr 10) i kopiujemy ją (oczywiście może to być Stamina potion lub inna, lecz w tym poradniku użyjemy linijki z miksturą odtajania). Następnie jedziemy na sam doł, tworzymy nową linijkę i wklejamy tam skopiowaną Thawing Potion. Zmieniamy nazwę na Mikstura Doswiadczenia (nie używamy polskich znaków). W kolumnie code* oraz namestr wpisujemy mds. Następnie interesuje nas kolumna state**, wpisujemy tam Mikstura_doswiadczenia, w kolumnie len wpisujemy 2250.*** Dalej, w kolumnie stat1**** wpisujemy item_addexperience a w calc1***** wpisujemy 100. W spelldesx******* wpisujemy 1 a w spelldescstr******* wpisujemy opismiksturadoswiadczenia. Zapisujemy plik.
Teraz otwieramy States.txt, jedziemy na sam dół i tworzymy nową linijkę. Nazywamy ją Mikstura_doswiadczenia. W id wpisujemy kolejną liczbę (gdy w ostatniej linicje jest 184, nasza mikstura dostanie numerek 185). W overlay1******** wpisujemy aura_fanatic, w castoverlay********* wpisujemy cast_innersight a w stat********** wpisujemy item_addexperience. W eol tradycyjnie wpisujemy 0. Zapisujemy plik. Mikstura jest już praktycznie stworzona, pozostaje teraz edytować plik patchstring.tbl w którym damy miksturze nazwę oraz jej opis. By przetestować czy mikstura działa, otwieramy plik Misc.txt, w cost wpisujemy 1, w AkaraMin i AkaraMax również 1, zapisujemy, odpalamy grę, kupujemy miksturę u akary za 1 golda, pijemy i sprawdzamy czy za potworki idzie 2x więcej expa.
To tyle, pozdrawiam.
Pomoc:
* - po prostu kod itemu. możemy tu wpisać dowolne 3 litery, byleby nie powtórzyły się u innych itemów. Ja wpisałem tu mds bo to skrócik od ''Mikstura doświadczenia''.
** - tutaj wpisujemy nazwę state. Gra musi wiedzieć jakiego state użyć dla naszej miksturki.
*** - 2250 oznacza czas trwania mikstury. Dlaczego 2250? Otóż, dla kodu gry Diablo II 25=1 sekunda. 125=5 sekund itd.
**** - tutaj wpisujemy nazwę bonusu, jaki da nam miksturka. Nazwę bierzemy z pliku ItemStatCost.txt
***** - kolumna, gdzie wpisujemy wartość bonusu. 100 oznacza, że zwiększy przyrost doświadczenia o 100%
****** - jest to wartość logiczna. 1 oznacza, że przedmiot może mieć opis, 0 lub puste pole - nie może mieć.
******* - tutaj znajduje się nazwa stringu, z którego korzysta gra by wyświetlić opis miksturki w grze (po najechaniu na nią kursorem).
******** - jest to animacja, która pojawia się na czas trwania miksturki
********* - animacja, która ukazuje się po użyciu miksturki (nie mylić z poprzednią, ta ukazuje się na chwile po użyciu)
********** - tutaj wpisujemy taką samą wartość, jaką wpisaliśmy w stat1, czyli w tym wypadku po prostu item_addexperience
Autorem Tutoriala jest Miki
Poradnik jak zrobić mikstury czasowo zwiększające statystyki,przyrost doświadczenia, dające odporności itp itd, czyli podobne do tych jakie stworzyłem w swoim modzie Insignia.
Pokażę jak stworzyć miksturę, która po użyciu zwiększy o 100% przyrost naszego doświadczenia na 90 sekund.
gwiazdka/gwiazdki tłumaczą ''co i po co'', wyjaśnienia znajdują się na końcu poradnika by nie robić zamieszania.
Zaczynamy.
Otwieramy plik Misc.txt, szukamy, dajmy na to, linijki Thawing Potion (nr 10) i kopiujemy ją (oczywiście może to być Stamina potion lub inna, lecz w tym poradniku użyjemy linijki z miksturą odtajania). Następnie jedziemy na sam doł, tworzymy nową linijkę i wklejamy tam skopiowaną Thawing Potion. Zmieniamy nazwę na Mikstura Doswiadczenia (nie używamy polskich znaków). W kolumnie code* oraz namestr wpisujemy mds. Następnie interesuje nas kolumna state**, wpisujemy tam Mikstura_doswiadczenia, w kolumnie len wpisujemy 2250.*** Dalej, w kolumnie stat1**** wpisujemy item_addexperience a w calc1***** wpisujemy 100. W spelldesx******* wpisujemy 1 a w spelldescstr******* wpisujemy opismiksturadoswiadczenia. Zapisujemy plik.
Teraz otwieramy States.txt, jedziemy na sam dół i tworzymy nową linijkę. Nazywamy ją Mikstura_doswiadczenia. W id wpisujemy kolejną liczbę (gdy w ostatniej linicje jest 184, nasza mikstura dostanie numerek 185). W overlay1******** wpisujemy aura_fanatic, w castoverlay********* wpisujemy cast_innersight a w stat********** wpisujemy item_addexperience. W eol tradycyjnie wpisujemy 0. Zapisujemy plik. Mikstura jest już praktycznie stworzona, pozostaje teraz edytować plik patchstring.tbl w którym damy miksturze nazwę oraz jej opis. By przetestować czy mikstura działa, otwieramy plik Misc.txt, w cost wpisujemy 1, w AkaraMin i AkaraMax również 1, zapisujemy, odpalamy grę, kupujemy miksturę u akary za 1 golda, pijemy i sprawdzamy czy za potworki idzie 2x więcej expa.
To tyle, pozdrawiam.
Pomoc:
* - po prostu kod itemu. możemy tu wpisać dowolne 3 litery, byleby nie powtórzyły się u innych itemów. Ja wpisałem tu mds bo to skrócik od ''Mikstura doświadczenia''.
** - tutaj wpisujemy nazwę state. Gra musi wiedzieć jakiego state użyć dla naszej miksturki.
*** - 2250 oznacza czas trwania mikstury. Dlaczego 2250? Otóż, dla kodu gry Diablo II 25=1 sekunda. 125=5 sekund itd.
**** - tutaj wpisujemy nazwę bonusu, jaki da nam miksturka. Nazwę bierzemy z pliku ItemStatCost.txt
***** - kolumna, gdzie wpisujemy wartość bonusu. 100 oznacza, że zwiększy przyrost doświadczenia o 100%
****** - jest to wartość logiczna. 1 oznacza, że przedmiot może mieć opis, 0 lub puste pole - nie może mieć.
******* - tutaj znajduje się nazwa stringu, z którego korzysta gra by wyświetlić opis miksturki w grze (po najechaniu na nią kursorem).
******** - jest to animacja, która pojawia się na czas trwania miksturki
********* - animacja, która ukazuje się po użyciu miksturki (nie mylić z poprzednią, ta ukazuje się na chwile po użyciu)
********** - tutaj wpisujemy taką samą wartość, jaką wpisaliśmy w stat1, czyli w tym wypadku po prostu item_addexperience
Autorem Tutoriala jest Miki