Administrator
Posty: 294
Dołączył(a): 9 sty 2015, o 15:19
Lokalizacja: Trzebież
Płeć: Mężczyzna
States.txt
Bardzo ciekawy plik, w którym możemy tworzyć dodatkowe właściwości dla potworów lub przedmiotów. Możemy takie właściwości dodawać np unikalnym przedmiotom. State można tłumaczyć jako 'Stan'.
Źródło!
state: Unikalna nazwa Stanu. Używana jest np w pliku Skills.txt. Jeśli chcemy dodać Stan unikalnym przedmiotom wtedy używamy wartości ID wpisując ją w kolumny 'par' oraz 'State' w kolumny 'prop'.
id: Kolumna z ID Stanu. Tylko dla naszej wiadomości bo gra nie sprawdza tej kolumny tylko liczy wpisy w kolumnie 'state', ale warto sobie to uporządkować dla siebie.
group: Dzięki tej kolumnie można grupować kilka Stanów w jeden. Oczywiście jeżeli będzie się cudować we wpisach to mogą i w grze się dziać cuda. Jeżeli ograniczymy się do grupowania kilku skilów czy wyświetlania kilku grafik to oczywiście problemów nie powinno być.
remhit: Czy Stan ma zostać usunięty kiedy potwór oberwie od kogoś.
nosend: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
transform: Czy Stan ma ingerować w grafikę postaci np przemieniać w potwora.
aura: Czy Stan ma być aurą.
cureable: Prawdopodobnie NPC może usunąć Stan jeżeli wybierzemy tą kolumnę.
curse: Czy Stan ma być klątwą. Klątwy się nie grupują oraz jedna klątwa zastępuje kolejną rzuconą.
active: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
immed: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana, ale prawdopodobnie chodzi o to czy Stan ma chronić lub zapobiegać czemuś jak np doznawanie obrażeń od żywiołów.
restrict: Czy Stan może zabraniać używania skili.
disguise: Używane w połączeniu z 'transform'. Zaznaczamy jeśli gra ma wykorzystać inną grafikę dla postaci.
blue: Zaznaczamy jeżeli gra ma zastosować zmianę koloru zastępując wszystkie inne np te z przedmiotów.
attblue, dmgblue, armblue, rfblue, rlblue, rcblue, rpblue: Sprawdza czy skuteczność ataku, dmg, obrona, i odporności mają być w oknie statystyk wyświetlane na niebiesko kiedy Stan jest aktywny.
stambarblue: Czy pasek wytrzymałości ma zmienić kolor na niebieski.
attred, dmgred, armred, rfred, rlred, rcred, rpred: Sprawdza czy skuteczność ataku, dmg, obrona, i odporności mają być w oknie statystyk wyświetlane na czerwono kiedy Stan jest aktywny.
exp: Dzięki tej kolumnie kiedy damy Stan np summonom kiedy one zabija potwora otrzymujemy doświadczenie. Kiedy zginą mając ten Stan też je otrzymujemy. Przydatne dla skili gdzie potwory są wskrzeszane a nie przyzywane.
plrstaydeath, monstaydeath, bossstaydeath: Prawdopodobnie zapobiega przed specjalną śmiercią u postaci, potworów i bosów takiej jak np rozpadnięcie się na kawałki lodu.
hide: Kiedy mobek posiadający Stan zginie nie wyświetli się grafika śmierci oraz ciała.
shatter: Hardcoded co oznacza że ustawione w kodzie gry. Zawsze używa rozpadnięcia się na kawałki podczas śmierci.
udead: Zapobiega najeżdżaniu na zwłoki w celu wykonania jakiegoś skila.
life: Zapobiega regeneracji życia potworów.
green: Zaznaczamy jeżeli gra ma zastosować zmianę koloru zastępując wszystkie inne np te z przedmiotów.
pgsv: Sprawdza czy Stan jest powiązany z jakimś skilem i sprawdza czy ładunki zostały aktywowane.
nooverlays: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
noclear: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
bossinv: Sprawdza czy np przyzwaniec ma korzystać z ekwipunku postaci. Przydatne w skilu z tworzeniem własnej kopii lub gdy chcemy aby grafika najemnika się zmieniała kiedy mu coś zakładamy. Jeżeli posiadamy grafikę dla mobka możemy też zapewne zrobić potwory z różnymi ekwipunkami i ustawić im taki Stan.
meleeonly: Jeśli zaznaczymy to z tym Stanem postać będzie atakować tylko z bliska. Zapobiega np atakowi z łuku kiedy postać jest przemieniona w potwora.
notondead: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
overlay1-4: Grafika z pliku Overlays.txt.
pgoverlay: Grafika z pliku Overlays.txt dla progresywnego skila.
castoverlay: Grafika z pliku Overlays.txt kiedy aktywujemy Stan.
removerlay: Grafika z pliku Overlays.txt kiedy Stan zostaje wyłączony.
stat: Stat powiązany z tym Stanem.
setfunc: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
remfunc: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
missile: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
skill: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
itemtype: Typ przedmiotów, którym zmieni się kolor dzięki temu Stanowi.
itemtrans: Kod koloru na jaki zmieni się grafika wyświetlana przedmiotu na postaci.
colorpri: Priorytet zmiany koloru. Stan z wyższym priorytetem zostanie użyty w pierwszej kolejności.
colorshift: Index koloru z palety z plików .PL2.
light-r, light-g, light-b: Wyświetlanie poświaty, działa tylko w 3D oczywiście.
onsound: Dźwięk kiedy aktywujemy Stan.
offsound: Dźwięk kiedy wyłączamy Stan.
gfxtype: Typ jednostki w jaki możemy się zmienić (1 potwory, 2 postacie).
gfxclass: Jednostka w jaka mamy się przemienić. Wpisujemy ID z Monstats.txt lub CharStats.txt.
cltevent: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
clteventfunc: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
cltactivefunc: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
srvactivefunc: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.
eol: Koniec linii. Zawsze wstawiamy 0.