Post 24 cze 2015, o 22:09

States.txt



Bardzo ciekawy plik, w którym możemy tworzyć dodatkowe właściwości dla potworów lub przedmiotów. Możemy takie właściwości dodawać np unikalnym przedmiotom. State można tłumaczyć jako 'Stan'.

Źródło!




state: Unikalna nazwa Stanu. Używana jest np w pliku Skills.txt. Jeśli chcemy dodać Stan unikalnym przedmiotom wtedy używamy wartości ID wpisując ją w kolumny 'par' oraz 'State' w kolumny 'prop'.

id: Kolumna z ID Stanu. Tylko dla naszej wiadomości bo gra nie sprawdza tej kolumny tylko liczy wpisy w kolumnie 'state', ale warto sobie to uporządkować dla siebie.

group: Dzięki tej kolumnie można grupować kilka Stanów w jeden. Oczywiście jeżeli będzie się cudować we wpisach to mogą i w grze się dziać cuda. Jeżeli ograniczymy się do grupowania kilku skilów czy wyświetlania kilku grafik to oczywiście problemów nie powinno być.

remhit: Czy Stan ma zostać usunięty kiedy potwór oberwie od kogoś.

nosend: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

transform: Czy Stan ma ingerować w grafikę postaci np przemieniać w potwora.

aura: Czy Stan ma być aurą.

cureable: Prawdopodobnie NPC może usunąć Stan jeżeli wybierzemy tą kolumnę.

curse: Czy Stan ma być klątwą. Klątwy się nie grupują oraz jedna klątwa zastępuje kolejną rzuconą.

active: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

immed: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana, ale prawdopodobnie chodzi o to czy Stan ma chronić lub zapobiegać czemuś jak np doznawanie obrażeń od żywiołów.

restrict: Czy Stan może zabraniać używania skili.

disguise: Używane w połączeniu z 'transform'. Zaznaczamy jeśli gra ma wykorzystać inną grafikę dla postaci.

blue: Zaznaczamy jeżeli gra ma zastosować zmianę koloru zastępując wszystkie inne np te z przedmiotów.

attblue, dmgblue, armblue, rfblue, rlblue, rcblue, rpblue: Sprawdza czy skuteczność ataku, dmg, obrona, i odporności mają być w oknie statystyk wyświetlane na niebiesko kiedy Stan jest aktywny.

stambarblue: Czy pasek wytrzymałości ma zmienić kolor na niebieski.

attred, dmgred, armred, rfred, rlred, rcred, rpred: Sprawdza czy skuteczność ataku, dmg, obrona, i odporności mają być w oknie statystyk wyświetlane na czerwono kiedy Stan jest aktywny.

exp: Dzięki tej kolumnie kiedy damy Stan np summonom kiedy one zabija potwora otrzymujemy doświadczenie. Kiedy zginą mając ten Stan też je otrzymujemy. Przydatne dla skili gdzie potwory są wskrzeszane a nie przyzywane.

plrstaydeath, monstaydeath, bossstaydeath: Prawdopodobnie zapobiega przed specjalną śmiercią u postaci, potworów i bosów takiej jak np rozpadnięcie się na kawałki lodu.

hide: Kiedy mobek posiadający Stan zginie nie wyświetli się grafika śmierci oraz ciała.

shatter: Hardcoded co oznacza że ustawione w kodzie gry. Zawsze używa rozpadnięcia się na kawałki podczas śmierci.

udead: Zapobiega najeżdżaniu na zwłoki w celu wykonania jakiegoś skila.

life: Zapobiega regeneracji życia potworów.

green: Zaznaczamy jeżeli gra ma zastosować zmianę koloru zastępując wszystkie inne np te z przedmiotów.

pgsv: Sprawdza czy Stan jest powiązany z jakimś skilem i sprawdza czy ładunki zostały aktywowane.

nooverlays: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

noclear: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

bossinv: Sprawdza czy np przyzwaniec ma korzystać z ekwipunku postaci. Przydatne w skilu z tworzeniem własnej kopii lub gdy chcemy aby grafika najemnika się zmieniała kiedy mu coś zakładamy. Jeżeli posiadamy grafikę dla mobka możemy też zapewne zrobić potwory z różnymi ekwipunkami i ustawić im taki Stan.

meleeonly: Jeśli zaznaczymy to z tym Stanem postać będzie atakować tylko z bliska. Zapobiega np atakowi z łuku kiedy postać jest przemieniona w potwora.

notondead: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

overlay1-4: Grafika z pliku Overlays.txt.

pgoverlay: Grafika z pliku Overlays.txt dla progresywnego skila.

castoverlay: Grafika z pliku Overlays.txt kiedy aktywujemy Stan.

removerlay: Grafika z pliku Overlays.txt kiedy Stan zostaje wyłączony.

stat: Stat powiązany z tym Stanem.

setfunc: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

remfunc: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

missile: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

skill: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

itemtype: Typ przedmiotów, którym zmieni się kolor dzięki temu Stanowi.

itemtrans: Kod koloru na jaki zmieni się grafika wyświetlana przedmiotu na postaci.

colorpri: Priorytet zmiany koloru. Stan z wyższym priorytetem zostanie użyty w pierwszej kolejności.

colorshift: Index koloru z palety z plików .PL2.

light-r, light-g, light-b: Wyświetlanie poświaty, działa tylko w 3D oczywiście.

onsound: Dźwięk kiedy aktywujemy Stan.

offsound: Dźwięk kiedy wyłączamy Stan.

gfxtype: Typ jednostki w jaki możemy się zmienić (1 potwory, 2 postacie).

gfxclass: Jednostka w jaka mamy się przemienić. Wpisujemy ID z Monstats.txt lub CharStats.txt.

cltevent: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

clteventfunc: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

cltactivefunc: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

srvactivefunc: Funkcja tej kolumny nie jest jeszcze znana.

eol: Koniec linii. Zawsze wstawiamy 0.


Motto:
Spoiler:

Grupa

Alchemic