Spis zmian, które wprowadza pierwsza wersja Alchemic :
1) Mapki :
A) Zmiana połączeń mapek;
B) Zmiany w wyglądzie już istniejących mapek;
C) Dodane nowe mapki (ponad 100 dodanych);
Ponieważ chciałem żeby gra wyglądała zupełnie inaczej zmieniłem miasta i inne ważne miejsca, oraz zmieniłem połączenie, więc teraz na początku drogi nikt nie będzie znał. Dodałem dużo nowych miejsc w grze, także ukrytych, więc będzie co odwiedzać.
2) Potworki :
A) Zmiana wyglądu wielu ważnych potworków;
B) Zmienione nazwy wielu ważnych potworków;
C) Dodane nowe potworki (połowa ma własne unikalne dźwięki);
D) Dodani nowi bosowie;
Zmian w potworkach jest dużo ponieważ zmieniłem wszystkich npc'ów w miastach i nie tylko, wszystkich bossów, oraz dodałem mnóstwo nowych stworków. Wszyscy npc'e mają zmienione imiona, bosowie też więc gra będzie trochę inna

Npc'e mają też odrobinkę zmienione teksty co do questów.
3) Przedmioty :
A) Nowe przedmioty setowe (komplety, zielone);
B) Nowe przedmioty unikatowe (złote);
C) Dodany worek na runy i worek na klejnoty;
D) Dwa nowe klejnoty;
E) Dodane magiczne strzały i magiczne bełty;
F) Dodane magiczne zwoje;
G) Dodane magiczne mikstury;
H) Talizmany są rzadkie (żółte) i unikalne;
I) Trochę przedmiotów do kostki;
J) Dodany nowy przedmiot: tatuaż;
K) Nowe przedmioty z opisem;
Przdmiotów dodanych jest oczywiście bardzo dużo

Zmian też trochę jest np aktywne magiczne strzały i bełty, mogą być też rzadkie (żółte). Wywaliłem jeden pierścień z ekwipunku i teraz wkłada się tam tatuaż, nowy przedmiot w grze, który robi się w kostce. Oczywiście dodanych jest dużo unikatów i setowych przedmiotów, oraz wiele innych które bedą potrzebne do kostki lub nie
4) Umiejętności :
A) Dodana 4 strona ze wspólnymi umiejętnościami;
B) Zmienione ikony oraz niektóre umiejętności odrobinę upgrade'owane

C) Dodana nowa wlaściwość 'złość' od której zależna jest jedna umiejętność;
Na 4 stronie każdy ma prawie wszystkie umiejętności takie same oprócz jednej. Jedna umiejętność to przyzwanie potworka i każdy ma innego. Jedna umiejętność jest zależna od nowej wlaściwości postaci która wzrasta w miarę zabijania potworków.
5) Reszta zmian :
A) Nowe recepty do kostki (jest spis);
B) Nowe słowa runiczne (jest spis);
C) Najemnicy mają wygląd graczy i nowe umiejętności, oraz pełny ekwipunek, mogą także nosić różne bronie;
D) Poziom trudności leciutko zwiększony;
E) Zmienione wyposażenie na start dla graczy;
F) Można dojść do 100 poziomu i doświadczenie rośnie na każdym tak samo;
G) Powiększony jest ekwipunek, kostka oraz skrzynia;
H) Teraz jest pełny opis własciwości w oknie postaci;
I) Zmienione ceny u kupców oraz ich wyposażenie;
J) Kapliczki są lekko zmienione;
K) Nowe przydomki postaci;
L) Zmieniony wygląd zabójczyni;
M) Dużo jest zmienionej grafiki w grze;
N) Dodanych jest trochę nowych dzwięków;
O) Muzyka jest całkowicie podmieniona;
P) Na poziom dostaje się 7 punktów statystyk oraz 2 punkty umiejętności;
Q) Kilka filmów jest zmienionych;
R) Dodany jest uber quest z patcha 1.11;
S) Wszystkie sekretne questy i mapki są zmienione;
I inne zmiany, które ciężko spamiętać

Oczywiście sekretów nie zdradziłem żadnych, prawie
Mod posiada konfigurator, dzięki któremu można moda aktywować lub deaktywować. Oznacza to, że nie potrzeba instalować wymaganego patcha 1.10, a można mieć wersję 1.13. Aktywujemy tylko moda i gramy po czym zamykamy grę, deaktywujemy moda i możemy włączyc grę z patchem 1.13 i sprawdzić co się dzieje na battle necie
Miłego grania
BishoYo